Beretning fra et vælgermøde

Der er noget der ikke må diskuteres.

Vælgermøde i Vejstruprød forsamlingshus.

Der var fuldt hus til vælgermødet, i det hyggelige forsamlingshus og der var frit slav for debat, så længe vi ikke diskuterer hærvejsmotorvejen.
Og det er egentlig ret underligt, for det forholder sig nemlig sådan, at det er et emne, der virkelig for alvor optager befolkningen i Kolding og omegn. Og det er ikke første gang, det emne ikke måtte omtales.

Når nu man ikke måtte tale om asfalt, blev der fra salen stillet spørgsmålet om, hvad partierne så ville gøre for at bevare naturen ved hærvejen, hvilket fremkaldte smil på læben blandt deltagerne. Det var dog kun Enhedslistens spidskandidat Benny Dall, det svarede på det spørgsmål. Han mente at den bedste måde var, at droppe motorvejen.

Til gengæld lovede samtlige partier, at der skal ansættes mange flere I hjemmeplejen. Hvis det går som politikerne lovede, vil Kolding få Danmarks mest velfungerende hjemmepleje meget snart.

Alle partier vil i den kommende tid sørge for, at hjemmeplejen får tilført mange flere “varme hænder”. Alle var enige om, at hjemmehjælperne og de ældre skal have langt bedre vilkår end det er tilfældet nu.

“Det bliver spændende at se, om løfterne også gælder efter valget”, sagde, Benny Dall fra Enhedslisten “vi vil gøre alt for at huske politikerne på deres løfte”.