Kommunalvalg: Byrådsmedlem Benny Dall er Enhedslistens spidskandidat

På Enhedslisten Koldings virtuelle generalforsamling forleden blev partiets nuværende medlem af Kolding Byråd enstemmigt genvalgt som partiets spidskandidat til kommunalvalget i november.

Byrådsmedlem Benny Dall vil også til det kommende kommunalvalg i november være i spidsen for den
kandidatliste partiet i de kommende måneder frem mod sommerferien er klar til at stille op.
Det afgjorde de lokale medlemmer af partiet på en virtuel generalforsamling forleden.

Benny Dall er også klar i mælet, når det handler om, hvad partiet ønsker at bruge sin repræsentation i
byrådet til.

• Efterårets kommunalvalg åbner er reel mulighed for at magten skifter, og vi får et mere socialt og grønt flertal i byrådet. Det bliver vores fokus i valgkampen.
  • I den tid jeg har repræsenteret Enhedslisten har vi stået fast på at afvise nedskæringer på ældre,
    handicappede og udsatte. Det har vi gjort, selv om det ofte har været en ensom kamp. Men nedskæringer er og bliver aldrig en vej vi kan gå. Med et magtskifte håber vi at komme med til at definere fremtidens rummelige og imødekommende socialpolitik i Kolding.
  • Den grønne omstilling har stået stille under det nuværende flertal. Vi har i otte år ikke haft en plan for
    etablering af vedvarende energi. Det borgerlige flertal har konsekvent ladet den grønne udvikling i
    kommunen afhænge af pengemændenes interesser. Det er der ikke kommet noget godt ud af. Det håber vi at få ændret så Kolding Kommune aktivt medvirker til et bedre klima, en grøn udvikling, offentlige investeringer og medinddragelse. Det haster, understreger Benny Dall.
Benny Dall betragter KIF håndbold som et brand for Kolding

Ud over at være et hårdtarbejdende byrådsmedlem, som sidder i en lang række politiske udvalg i kommunen har Benny Dall i de seneste ni måneder også leveret en dedikeret indsats i bestyrelsen, som har arbejdet med at rekonstruere det sportslige flagskib i Kolding Kommune, KIF Håndbold Elite A/S, hvor Benny Dall sidder som næstformand i bestyrelsen.

Flere oplysninger om denne pressemeddelelse kan fås hos Benny Dall, tlf. 30 60 09 88.