Tidligere socialdemokratisk byrådsmedlem i Kolding melder sig ind i Enhedslisten.

Pressemeddelelse:

Byrådsmedlem Hanne Dams hjerte banker for de svage. Det har det gjort fra hun var lille, og det har det gjort i de over 17 år, hun var byrådsmedlem for Socialdemokratiet.

Nu melder hun sig under Enhedslistens faner og er parat til at stille op for liste Ø til kommunalvalget i november. Og Hanne Dams hjerte banker stadig for de svage og udsatte.

• Enhedslisten er klare i mælet, når det drejer sig om at støtte de udsatte. Det er det eneste parti, der for alvor tør sætte navn på problemerne og på borgere, der er i klemme. Enhedslisten er for eksempel meget skarpe på, at vi skal hjælpe misbrugere, og at vi skal støtte indvandrere. Enhedslisten sætter de rigtige ord på og handler derefter. Og det gælder ikke kun på det sociale område, siger Hanne Dam.

Hanne Dam meldte sig ud af Socialdemokratiet, da partiet i 2019 sammen med de borgerlige partier gennemførte en nedskæringsmassakre på skoler, dagsinstitutioner og udsatte borgere. Det ville Hanne Dam ikke være med til. Siden har hun været løsgænger i byrådet og arbejdet tæt sammen med Enhedslistens byrådsmedlem Benny Dall.

Hanne Dam og Benny Dall har arbejdet tæt sammen i byrådet i halvandet år.
  • Jeg er stjernelykkelig og stolt over, at Hanne Dam har valgt at melde sig ind hos os. Det er en kæmpe styrke for Enhedslisten at have et menneske som Hanne i vores parti. Jeg har meget stor respekt for Hannes mangeårige indsats for de udsatte, og jeg er glad for den store erfaring og de holdninger, som hun beriger Enhedslisten med, siger Benny Dall

Hanne Dam er mere end klar til at føre valgkamp for liste Ø frem mod kommunalvalget i november. Enhedslistens spidskandidat er Benny Dall.

Klik på linket herunder for at læse meget mere om Hanne Dam:

Kontakt:

Hanne Dam: 2964 3127